Hallå ametista: det var jag som skrev att Bergvall gav ett trovärdigt intryck vid en TV-intervju. Förstår inte varför jag gav mig in i den här diskussionen, eftersom jag inte har följt med i alla svängar när det gäller honom.
Jag har - liksom många andra - fått dåliga vibbar, de få gånger jag hört och sett honom på TV. Av någon outgrundlig anledning så får jag det från vissa människor, helt utan anledning kan det tyckas. Och då brukar jag undra: varför reagerar jag så här, jag känner ju inte människan!? Man får en olustig Känsla bara.
Alltså: jag är inte det minsta påläst när det gäller Bergvall. Vad jag dock tycker är, att alla dessa experter, psykologer och kuratorer, som ägnat år av sin tid för att 'bota' honom, tycks själva vara störda på något sätt. Eller?
De som har utbildning inom 'området' borde väl ha förstått att han inte var trovärdig, att han hittade På. Om han nu betraktades som psykiskt sjuk, så kan man inte förvänta sig att han ska ta ansvar för sina handlingar. Men alla de s.k. friska experterna som fanns omkring honom och som ville prova sina teorier på honom, kanske man kunde ha förväntat sig mera av.
Ja nu har jag givit mig ut på hal is igen .....