Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Quick-Bergwall-cirkusen

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Quick-Bergwall-cirkusen

Skriv ut
Visar inlägg 46 - 57 av 57.
Sidor: < 1 2 3 [4]  >
Skrivet av Ametista 5 jan 2014 01:53
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Ametista

(Medlem)

Tillägg: inte för att Quick ville erkänna, men alla olika detaljer sammantaget - och då kan även ett erkännande vägas in.

Skrivet av pamina 5 jan 2014 13:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

pamina

(Medlem)

Detta blir krångligare och krångligare och för min del helt omöjligt att ta ställning till.

Skrivet av tigrib 7 jan 2014 12:31
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Hallå ametista: det var jag som skrev att Bergvall gav ett trovärdigt intryck vid en TV-intervju. Förstår inte varför jag gav mig in i den här diskussionen, eftersom jag inte har följt med i alla svängar när det gäller honom.

Jag har - liksom många andra - fått dåliga vibbar, de få gånger jag hört och sett honom på TV. Av någon outgrundlig anledning så får jag det från vissa människor, helt utan anledning kan det tyckas. Och då brukar jag undra: varför reagerar jag så här, jag känner ju inte människan!? Man får en olustig Känsla bara.

Alltså: jag är inte det minsta påläst när det gäller Bergvall. Vad jag dock tycker är, att alla dessa experter, psykologer och kuratorer, som ägnat år av sin tid för att 'bota' honom, tycks själva vara störda på något sätt. Eller?
De som har utbildning inom 'området' borde väl ha förstått att han inte var trovärdig, att han hittade På. Om han nu betraktades som psykiskt sjuk, så kan man inte förvänta sig att han ska ta ansvar för sina handlingar. Men alla de s.k. friska experterna som fanns omkring honom och som ville prova sina teorier på honom, kanske man kunde ha förväntat sig mera av.
Ja nu har jag givit mig ut på hal is igen .....

Skrivet av dubbeltur 7 jan 2014 12:53
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

tigrib, delar dina tankegångar.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 3534 7 jan 2014 13:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

tigrib, precis som dubbeltur delar jag dina tankegångar!

Skrivet av tigrib 25 jan 2014 13:04
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Hittade ett inlägg om Bergvall, som jag vill vidarebefordra:

Thomas Quick - en dyr bekantskap!

Hur länge skall denna rättsliga fars få fortgå? Vem skall betala kalaset? Kostnaderna i dag har förmodligen ackumulerats till några hundratal miljoner. Det går säkert inte att kvantifiera kostnaderna för år av polisarbete, advokatarvoden, utredningar, domstolspersonal och rättegångar osv. osv. Jo, naturligtvis vi skattebetalare!

Finns det ingen instans som kan dra i handbromsen? Nu vill justitieministern ha en utredning av rättshaveriet. Är den manipulerande, ljugande, psykopatiska eller psykotiska Thomas Quick verkligen värd alla dessa kostnader? Who cares? Vem bryr sig.

Advokatskrået jublar naturligtvis. De tjänar miljon efter miljon och kan skratta åt spektaklet hela vägen till banken. Klart att de stöder tanken på klarhet i denna rättssäkerhetens parodiska exempel. Alla andra samhällsfunktioner som måste använda tid och resurser på detta fall förlorar tid och resurser som kunde användas bättre.

Har det i alla de fall där Quick påstår sig grävt ner mördade personer funnits någon saknad? Om inte är det sjukt. Om personer saknas - utreds dessa fall lika djupt som Quick-fallen? Jag bara frågar.

Kan det utkrävas tjänstemannaansvar? Jag är hjärtligt trött på att se 100-tals skattemiljoner slösas på detta sanslösa rättsfall!
/Kaj Johansson

Skrivet av dubbeltur 25 jan 2014 14:56
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

tigrib, det kanske är priset för "rättssäkerheten".

--
dubbeltur

Skrivet av tigrib 26 jan 2014 19:10
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Jo, men tror du inte vi blir 'lurade' i alla fall.
Om inte annat, så på pengar .... som borde användas till något bättre.

Skrivet av dubbeltur 26 jan 2014 19:31
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Nog kommer han att fortsätta kosta pengar.

--
dubbeltur

Skrivet av tigrib 27 jan 2014 17:29
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Ja, och du och jag och alla andra svenskar betalar ju så gärna.(ironiskt) Under tiden går andra pedofiler och våldsmän fria.
Vi har tydligen inget sinne för proportioner.
Visst måste man väl tycka att vi slösar bort våra pengar.

Vad skulle hända om vi la ned fallet Quick? Släppte ut honom och lät hans syskon ta hand om honom. Han kanske numera inte är mer farlig än många andra (okända).
Polischef Göran Lindberg släpper man ut, kan vi lita på honom?

Ja-ja, åsikter, åsikter, åsikter. DET kan man ha!!

Sidor: < 1 2 3 [4]  >

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".