Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Sommartid borde avskaffas!

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Sommartid borde avskaffas!

Skriv ut
Visar inlägg 46 - 60 av 114.
Sidor: < 1 2 3 [4] 5 6 ... 8  > »
Skrivet av Inaktiverad 5648 25 okt 2015 08:21
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Man märker att man har fler klockor än man tror, som tur är ställer ju allt "pillet" om sig automatiskt. Vissa prylar måste jag plocka fram instruktionsboken: Nya mikron, timern till perkulatorn, klockradion men resten är lätta att vrida tillbaka.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 okt 2015 08:29
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag vill inte ha dessa omställningar och har aldrig fattat syftet heller.Ser man illa så blir det bara massa krångel med all apparatur. Men jag finner det bara onödigt, har alltid gjort och kommer alltid att göra det. Mvh/Sunny...

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 okt 2015 08:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det diskuteras på flera fronter om att bara ha en tid men då kommer vi i obalans med våra grannländer och det blir problem med turlistor på färjor och tåg. Vi får nog dras med eländet ett tag till.

Skrivet av Inaktiverad 7278 25 okt 2015 08:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Fick ett mejl>>>>>>

Nu till helgen blir det vintertid, och klockorna skall flyttas.

Kände att jag måste börja i god tid...
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet.
Svårast var microklockan. Nu är hela micron i socrummet och svår att använda...
Jag höll på en timme iallafall - för det var väl en timme man skulle flytta klockorna??! Är helt slut! Det här känns så onödigt på nåt vis... Varje år samma sak och hela vintern måste jag nu vänta på att flytta micron tillbaka till köket igen.

Nu blev jag lite orolig när jag läste tidningen, att vissa telefoner och datorer är självgående...Undrar vart jag hittar dom nästa söndagmorgon när jag vaknar?!! Ni har väl börjat i god tid, Ni också?

Skrivet av Inaktiverad 5648 25 okt 2015 09:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Hehe, kul inlägg. Vilket jobb du haft.

Skrivet av Inaktiverad 5647 25 okt 2015 11:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Haha, heja Alfgun, det gav ett gott skratt.
Kolla under sängen och garderoben för säkerhets skull, något flyttat kanske gömt sig där. Ett humoristiskt TIDLÖST inlägg. Mvh/Sunny

Skrivet av dubbeltur 25 okt 2015 20:25
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Gillar inte att ställa om klocka till vintertid. Jag har varit ute och jobbat hela dagen och känner mig lurad på 1 timmes dagsljus.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 27 mar 2016 15:30
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu har ni väl dragit runt minutvisaren i golvuret ett varv framåt? Det var ju dags igen nu.
Personligen anser jag fortfarande att detta med klockomställningen borde avskaffas (har inte ändrat mig på den punkten). Om det en gång hade en viss relevans har det inte det längre, vi kan anpassa oss själva som vi tycker, utan att ställa om klockan.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 27 mar 2016 15:30  
Skrivet av Mynta 27 mar 2016 16:38
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Sommartid-jag gillar det! Det är så bra för då kan ingen tycka jag är ute för tidigt på väg till Torpet.

Morgonstund har guld i mund.

Skrivet av Hola 28 mar 2016 22:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Kan vi avskaffa omställning till/från sommartid?

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/somn/7-anledningar-att-hata-sommartid/

Det här verkar ju helt galet som de flesta vill avskaffa. Är det EU som bromsar och vilken tid är bäst, sommar som i Ryssland?

Skrivet av Inaktiverad 3466 28 mar 2016 22:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Varför inte göra en kompromiss! Dra fram en halvtimma och låt det sedan vara året runt! Vi har ju tidigare haft problem med tiden i
Sverige när järnvägen kom på 1800 talet och Sverige skulle samsas om Svensk normaltid.

Skrivet av Inaktiverad 5648 29 mar 2016 08:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag har inga problem bara 1980 då det var natten till måndag, då var det halvsegt. Problemet är att alla länder måste komma överens pga turlistor och annan byråkrati sägs det, men som sagt, jag har aldrig haft problem.

Skrivet av Hola 29 mar 2016 12:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Bör räcka med ett meddelande i god tid för inte ens i EU är det lika upptäckte vi i Spanien när vi var en timma fel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid

Vad tycker du om sommartid?

Bra
34%
Helt onödigt
62%
Har inte tid att svara
4%
Resultatet speglar åsikterna hos de personer som röstat på frågan, men är inte representativt för hela befolkningen.
Hittills: 28 480 röster

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/nu-ar-det-dags-for-sommartid

Skrivet av Bengt 29 okt 2016 22:28
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Så var det då dags nu igen - I natt måste ni alla gå upp kl 3 och dra tillbaka samtliga klockor till kl 2. För så har överhögheten bestämt!
Behöver jag säga att fortfarande anser att omställningen sommartid/normaltid borde avskaffas? Det börjar bli hög tid för det (ordvits).

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 30 okt 2016 06:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag håller med dig men jag tror att det bara går om hela EU är med. Jag har personligen inget emot det och har vant mig sedan 1980 då det korkat nog var natten till måndag och då var det segt att gå upp 04 istället för 05 men jag överlevde. Det var ett otroligt gnällande överallt om den nya tiden och det är fortfarande tjafs, nu mest på nätet.
Nästa inlägg

Sidor: < 1 2 3 [4] 5 6 ... 8  > »

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18642 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".