Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Sommartid borde avskaffas!
Man kan ju hoppas att detta är sista gången - men förmodligen tar EU:s utredning så lång tid att det blir en gång till. De handläggarna har inte alltför bråttom.
/Bengt
Alltså, det enda argument jag har hört - och som jag då inte heller kan invända något emot - är att vi ställer om klockan för att spara el. Må dä?
Svar: Nej. Det argumentet håller inte alls, det finns inget belägg alls för det när det gäller vårt land i varje fall - det har nog i och för sig inte hävdats heller att det gäller just Sverige, men även för de sydliga länderna inom EU ifrågasätts det argumentet.
/Bengt
Svar: Nej. Det argumentet håller inte alls, det finns inget belägg alls för det när det gäller vårt land i varje fall - det har nog i och för sig inte hävdats heller att det gäller just Sverige, men även för de sydliga länderna inom EU ifrågasätts det argumentet.
Tja, inte vet jag och inte bryr jag mig så mycket heller. Men jag tycker som du att det är ett korkat påfund. Däremot håller jag inte med en annan kvinna här, som tyckte att vi skulle behålla sommartiden hela året. För det mest logiska känns ändå att när klockan är 12 på dagen, då ska också solen stå högst på himlen. Fast också det är väl bara en vanesak, antar jag. Ha det gott ![]()
Som det ser ut just nu så lär väl den diskussionen dröja.
Vilken lösning Sverige kommer att välja har ingen betydelse för mig personligen, det jag däremot funderar över är förslaget om att länderna får välja om de vill ha normaltid lr sommartid. Det kommer väl att betyda att det kanske kommer att finnas ett antal olika "tidszoner" i Europa
Håller med Dig! Sommartid om det blir ändring är det bästa.

Inaktiverad 10463
Sidor:
Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".