Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Tiggarna från Rumänien, Bulgarien och Polen.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Tiggarna från Rumänien, Bulgarien och Polen.

Skriv ut
Visar inlägg 46 - 60 av 138.
Sidor: < 1 2 3 [4] 5 6 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 5128 31 jul 2014 18:34
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5128

"Förbjud all stöld" skriver du, men stöld är förbjudet, visste du inte det? Att allt för få brott klaras upp står väl inte i någon som helst motsats mot tiggeriet. Du som har poliser i din bekantskapskrets kan ju fråga dem hur mycket tid de lägger ner på tiggeriet som de hellre skulle klara upp brott under.
"Du har din åsikt" skriver du och den lär jag inte kunna ändra på och vill inte heller men i en debatt är det viktigt att hålla sig till fakta annars spårar det lätt ur.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 jul 2014 18:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tror du läser väldigt slarvigt. Jag skrev- förbjud stöld, men se det går inte, för de tar ändå vad de vill ha-, de ber inte om en slant.Vad jag då menar är -att kriminella skiter i vad som är förbjudet-.
Hånfull attityd är inget bra då man ska tala med respekt i en debatt därför tackar jag för dina åsikter i ämnet.
Hoppas Sverige vågar ta beslut om att fortsätta ha en medmänsklig syn på dessa arma människor, jag överger aldrig de minsta...Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 jul 2014 18:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag tycker att du har rätt Sunny och stå upp för dina åsikter.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 jul 2014 19:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag kan aldrig sluta att slåss för mina ideal, jag skulle gömma flyktingar,dela mitt bröd, ge till de som inget har.Det är en livsuppgift jag alltid haft. Jag bar hem kattungar, fågelungar,som äldre har alkoholister fått sova hos oss.
Omplaceringshundar som farit illa.
Jag avskyr de som gör andra illa, slår gamla av ren girighet, de som låter små barn utan tänder suga på knäckebröd för att själva tjäna miljoner. Driva åldringsvård och dra in de gamlas bulle, de som tjänat in all skatt och levt i fattigdom många av dom.
Djuren som far illa i djurfabrikerna, allt slår bara tillbaka på oss själva.
Det är klart det slukar resurser att börja avhysa tiggare, någon våldsverkare slipper då undan.
Men mest önskar jag att man byggde fina bostäder hemma hos dom själva och gav dom utbildning tex små affärsrörelser.Stadsmissionen har väl ett sådant projekt på gång?
Då växer deras självkänsla och de kan få lön för sitt arbete.
Hoppas att de få som åker på Rumänien orkar fortsätta, i Polen har jag bekanta som hjälpt romerna bygga bostäder....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 jul 2014 19:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vi kan bara hoppas att EU sätter större press på deras hemländer men det verkar ta tid.

Skrivet av Inaktiverad 5128 31 jul 2014 20:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5128

Jag läser inte slarvigt, jag läser exakt vad som står om du sedan menar något helt annat så kan du inte begära att jag ska gissa mig till det. Om du anser att det är hånfullt så får det stå för dig.
Men på de premisserna går det inte att föra något logiskt samtal med dig varför jag här slutar.

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 jul 2014 20:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej då, jag menar precis vad jag skriver, men kan inte förklara tydligare.
Jag tycker också vi slutar här för det är långt från ämnet, det handlar om tiggare inte hur jag tycker, skriver, beskriver eller tänker.
Utan om deras utanförskap var de än befinner sig. Vi står nog långt ifrån varandra åsiktsmässigt på alla plan, men ha det så bra önskar Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 jul 2014 21:17
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Du gör rätt i att sluta debattera med honom, ingen idé.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 aug 2014 18:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

I dagens NT skriver överintendenten vid forum för- levande historia- om att bryta Romernas utanförskap, Eskil Frank redogör lite av Romernas historia.
Natten den 2 och 3 augusti 1944 mördades de sista 3000 Romerna i Auschwitz. Sammanlagt mördades 0,5 miljoner Romer under förintelsen.
Men det började inte där, under århundradena har de varit utsatta för förföljelser och det upphör inte.
De har tvångssteriliserats, kartlagts och registrerats.
Förvägrats bostad, barnbidrag,socialförsäkringar, rösträtt och skolgång, stängd arbetsmarknad i Sverige på 1900talet.
Antiziganismen frodas än idag.
Aggressiv retorik mot Romer förs i Sverige.
Måltavla just nu är tiggare av Romskt ursprung.
En större medvetenhet börjar slå rot hos våra politiker om vad som pågår.
Även andra väljer att vara lyhörda, människor visar civilkurage.
En treårig satsning ska göras av-levande historia- för Romerna, en utställning kallad- Vi Romer-syftet är att undanröja stereotyper och negativa attityder.Just för att inkludera Romerna i samhället. Sammanfattning av Eskil Franks artikel i NT.se idag....Mvh/Sunny.

Skrivet av Inaktiverad 5647 3 aug 2014 14:57
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej Romerna har aldrig varit någons ansvar.
Klart man får tycka vad man vill om det. Men vi tar emot och hjälper så många andra från andra länder som kommer hit och är kriminella.
Minns då mamma arbetade på LME och det kom många från andra länder som omedelbart ville ha förtidspension och guldtänder.
Då gick det, men tiderna har hårdnat, bärplockarna och tiggarna är lättast att ge sig på, de som ändå försöker att inte stjäla och sko sig på bidrag.
Jag ser dom som de mest värnlösa i samhället förutom våra gamla och små barn.
Många invandrare röstar på SD,de ser inte skogen för bara träd...Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 5648 3 aug 2014 15:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Bra inlägg i debatten som vanligt.

Skrivet av Inaktiverad 5647 3 aug 2014 21:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja och de skrattar åt det för de har inget till övers alls för folk från andra länder, moskebyggen eller flyktingar.Mina elever på klinikerna som gick i kängor och bomberjackor hade vackra namn på alla som inte de tyckte platsade i Sverige.
Några blev mördare och ju mer tillåtande det blir med rasism , ju mer sprider sig våldet och gängrelaterat våld, gäng mot gäng.
Huliganer som drabbar samman.
Många vill spä på fördomar och sprider rykten som inte stämmer, skitstövlar finns av alla nationaliteter. Mycket bottnar i rädsla, rädda människor är farliga, de tysta också, de blir medlöpare till mobben, vare sig det är drev mot homosexuella, minoritetsgrupper,även mot handikappade och gamla.
Problemen måste angripas på helt andra sätt, upplysning, fostran, föräldra- ansvar, respekt för allas lika värde. Gränser är föränderliga, kolla forna Jugoslavien, vilken landsgräns är cementerad och kan kallas vårt land? Många Skåningar vill tillhöra Danmark? Utifrån universum ser man bara en blå vacker pärla, vår vackra jord, en plats för människan gärna i fred och frihet....Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 4 aug 2014 06:26
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

-Jag är rädd för framtiden och jag är rädd att munkavle skall gälla framåt.
Demokrati förutsätter ju faktiskt att alla skall ha rätt att yttra sig men nu är det tyvärr så att så fort det närmar sig det minsta att man inte gillar läget vad gäller invandringspolitik så är man med automatik rasist.
Bert Karlsson han drar sig minsann inte för att tjäna pengar och han gör rätt!

Han har inga problem med att visa hur lätt det är att utnyttja systemet och just tjäna pengar!

Valdagen närmar sig och slentrianmässigt blir det väl att jag röstar - enklast så men fegast.

Skrivet av Inaktiverad 5648 4 aug 2014 08:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Du har rätt, det blir tyst men det måste debatteras innan det spårar ur helt. Vi kan inte ha det på detta sätt.

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 aug 2014 08:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Många älskar mångfalden, deras mat,musik, för att inte tala om alla de som var med och byggde upp Sverige.
Minns de flitiga Estländarna då de fyllde våra tomma fabriker och fick igång hjulen.Man kan ju inte bara plocka russinen ur kakan.
Vi får inte glömma vad världen gjorde mot Judar, Romer, homosexuella , handikappade,gamla, förståndshandikappade.
Jag kan inte förstå hur detta gamla spöke kan få liv igen?
Bert Karlsson är Svensk och skor sig på samma sätt på invandringen som många andra. Svart arbetskraft- Rut och Rot, då tar vi tacksamt emot billig arbetskraft.
Inom äldreomsorgen att tvätta våra gamla i rumpan, ja de flesta som kom till mamma hennes sista tid var inte av Svensk härkomst.
Undrar var de första Svenskarna kom ifrån? Eller är de ett eget folk utsprungna ur urtidens soppa av evolution?
Demokrati är inte ett tillstånd förbehållet Svenskar, det omfattar alla.
Mord och våld har vi bland motorcykelgängen,fotbollshuliganer,
det är föräldrarnas sak att fostra barnen oavsett var de kommer ifrån.
På Bråvalla var det 50.000 Svenska ungdomar som levde som svin, de bajsade i tälten och lämnade all sin skit till fattiga färgade att städa efter dom.
Det tog en månad att städa. Det finns inget bättre folk, eller bättre gry i oss. Men politikerna sköter det illa. Inbördeskrig finns i många länder. Kanske står vi inför en tid då alla människor måste hjälpa varandra till en bättre värld, inte ett bättre land? Mvh/Sunny.
Nästa inlägg

Sidor: < 1 2 3 [4] 5 6 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".