Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Tiggarna från Rumänien, Bulgarien och Polen.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Tiggarna från Rumänien, Bulgarien och Polen.

Skriv ut
Visar inlägg 76 - 90 av 138.
Sidor: < 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10  > »
Skrivet av Inaktiverad 5648 21 sep 2014 15:00
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Visst är det jobbigt att se dessa människor som sitter överallt, jag ger ingenting och har inga problem med det och hoppas att det får någon form av lösning.

Skrivet av Inaktiverad 5647 21 sep 2014 20:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

I lägret där en tiggare dog av brännskador fick man en god överblick hur området såg ut, men oj, inga lyxhusvagnar eller Mersor, bara kartonger och pressningar.Lägret har mordhotats, vi har fri rörlighet i EU, alla som röstat för EU, inte jag.
Filmerna från byarna de kommer ifrån och alla reportage i Tv trodde jag skulle sätta stopp för all falsk ryktesspridning. samma som mot Judarna under kriget. Jag mår bara illa. Jag är mycket insatt i hjälparbetet och vet att Romer inte får arbete i Rumänien, de har alltid satts på undantag.
Att likna dom vid katter och råttor är precis samma tongångar som i krigets början av judar och alla lögner om dom. Fy vad går vi mot för samhälle. Våra ungdomar super och spelar upp en halv miljon. Jojo bara normalt, visst. Men jag är inte med på det tåget. Behöver tiggarna inte äta eller vad menar folk. Jag skäms, skit i att ge , men man ska hålla sig till sanningen.........Sunny....

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 sep 2014 12:57
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hemska bilder från Köpenhamnsderbyt då en Tiggerska går ner i en skitig fontän och plockar upp fansens ölburkar och flaskor för pant.
De knuffade henne, kastade öl över henne, klistrade klistermärken på henne, låtsades hjälpa henne upp för att sedan knuffa henne. Polisen gjorde inget för att hjälpa den utsatta ensamma kvinnan. Botten är nådd för länge sedan....Sunny..

Skrivet av Mynta 22 sep 2014 15:33
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Det låter hemskt detta och värre blir det för ordspråket "när spiltan är tom bits hästarna" kommer tyvärr att bli en realitet i det land våra förfäder byggt upp.

Skrivet av Bengt 22 sep 2014 16:57
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

måndag 22 september 2014, kl 15:33 skrev Mynta

Det låter hemskt detta och värre blir det för ordspråket "när spiltan är tom bits hästarna" kommer tyvärr att bli en realitet i det land våra förfäder byggt upp.

Intressant att du tar till gamla talesätt. Jag använder mig också ofta av dem och kan säga att jag "tror på" dem - i den meningen att de har inte överlevt genom århundraden av en slump, utan de har något reellt att säga oss. Ett annat är ju högaktuellt i detta sammanhang:
"Synden straffar sig själv."
Vi får väl se om det stämmer fortfarande, vad som kommer för dem trakasserar och för de passiva som bara ser på.

I sakfrågan: Alldeles oavsett om man tycker att EU:s ledare och Rumäniens och Bulgariens regeringar ska ta ett större ansvar, så kan det aldrig rättfärdiga rena trakasserier av några människor.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 sep 2014 18:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej vad skulle rättfärdiga sådan cynism? Jag vet inte vad Karma är , men många pratar om det. Det betyder väl att ungefär att-som du sår får du skörda- eller som du mäter upp åt andra får du uppmätt åt dig själv.....Mvh/Sunny..

Skrivet av Inaktiverad 4552 5 okt 2014 12:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Vi romer är en utställning som pågår på Forum för levande historia i Stockholm. Besök gärna utställningen.Den berör alla. http://www.levandehistoria.se/utstallningar/vi-ar-romer-mot-manniskorna-bakom-myten

Skrivet av Inaktiverad 5648 5 okt 2014 13:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

söndag 5 oktober 2014, kl 12:31 skrev airam
Vi romer är en utställning som pågår på Forum för levande historia i Stockholm. Besök gärna utställningen.Den berör alla. http://www.levandehistoria.se/utstallningar/vi-ar-romer-mot-manniskorna-bakom-myten

Den borde nog de flesta besöka tror jag.

Uppdaterat: 5 okt 2014 13:43  
Skrivet av Inaktiverad 5647 10 okt 2014 15:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Läste den fina berättelsen om den lilla tiggerskan som vände sin mugg i bössan för världens barn då de stod bredvid och samlade in pengar. Jag fattar precis hur den som har lite kan ge allt, men vi hittar ursäkter att ge av vårt överflöd....Mvh/Sunny,
We are the world

Skrivet av Inaktiverad 5647 11 okt 2014 17:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Men oj har du en så ung mamma som 70 år?
Jag trodde du var pensionär? Vill minnas du skrev det en gång?
Ja minst 55 är du väl då? Man måste ju vara 55+ här?
Undrar Sunny....
Eller var det någon annans mamma? Ja då har man detta med ryktesspridningen igen. Det tar jag med en nypa salt. ...-För jag har hört det förut-, någon sade att någon sett, att någon hade osv....Jag bildar mig alltid en egen uppfattning och bryr mig sällan om rasistiska uttalanden.

Skrivet av Inaktiverad 5648 11 okt 2014 18:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det är nog läst på Facebook.

Skrivet av Inaktiverad 5647 11 okt 2014 19:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag mötte Lassie kallas det!Jag mötte Lassie!

Skrivet av Inaktiverad 5648 11 okt 2014 19:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

En otroligt fin låt med musik av Benny Andersson och jag fällde en och annan tår när jag hörde den.

Skrivet av Inaktiverad 5647 11 okt 2014 21:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

ja den säger allt, det är därför man säger-jag mötte Lassie-.
Jag har haft två Lassie, en mycket speciell ras Collie, kloka , nobla och vackra. Man kan lyssna på låten och känna igen mycket om våra liv....MvhSunny

Skrivet av Inaktiverad 4552 20 okt 2014 18:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Romerna är de mest förskjutna människorna i Europe. De har behandlats sämre än djur. Alla känner till att judarna skickades till koncentrationsläger så gjordes även med romer. Tyvärr har den hemska sanning varit gömd. http://www.romaniglinda.se/images/tidningar/2009/1-2009.pdf
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10  > »

* Forumstatistik

Vi har 2147 trådar med 18663 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".