Klart du ska tycka Mynta!
I lördags gick ett program om Romerna på Tv, helt fruktansvärt att se deras lidanden genom tiderna.Jag känner mig inte god då jag ger min slant heller, sist strök jag den magra krakens kind, hon tog min hand och pussade den. Jag vet att hon har mat för dagen. Varför pratar man om hur de hade det förr, när man skiter i hur de har det nu?
Man kan se på det som att Sverige har ett större hjärta än de länder som struntar helt i dessa människor, eller säga att vi är dumma som bryr oss.
Medmänsklighet är för mig att se alla, inte bara oss själva inom en viss uppsatt gräns genom krig.
Jämförelsen med katter eller råttor är otäck i mitt tycke.
Det var så man såg på Judarna, Romerna, sinnessjuka, handikappade under Hitlertiden.
Jag tror de snart kastas ut till en oviss framtid i sina skjul i Rumänien. Men jag kan skicka kläder pengar genom hjälporganisationer som börjat i byarna att hjälpa.
Men visst får man i demokratins namn vilja ha det annorlunda, det är en mänsklig rättighet och även att få uttrycka det i text den SK -tryckfrihetsförordningen-.
Det är bra du skriver Mynta, det känns bra då man uttryckt sin egen åsikt, Mvh/Sunny..